شیر برقی و نکاتی درباره آن

شیر برقی (solenoid valve)

شیر برقی و فلاش ولو چیست؟

شیربرقی (solenoid valve) همان طور که از نام آن پیداست یک ساختار مکانیکی است که با نیروی الکتریسیته کنترل میشود. فلاش ولو ها در صنایع، ماشین آلات و ابزار و… کاربرد های زیادی دارند. ولی قصد ما در اینجا صحبت درباره محصولی است که با استفاده از شیر برقی عمل فلاشینگ و تخلیه آب را انجا میدهد. این محصول سیفون اتوماتیک (فلاش ولو) مازیکام است.

سیفون اتوماتیک، شیر برقی، سیفون چشمی

فلاش ولو اتوماتیک یکی از محصولاتی است که مازیکام با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان تولید میکند. شما با خرید این محصول یک شیر برقی و یک مدار فرمان دریافت خواهید کردکه بسته به نوع نیاز یا کاربری میتوان از هر کدام از سه مدار فرمان FAM، FLX و یا FLQ استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با هر یک از مدار فرمان ها روی دکمه مربوطه کلیک کنید یا به صفحه محصولات بروید.

اگر قصد خرید فلاش ولو مازیکام دارید صبر کنید!

به طور کلی این محصول به دلیل کارکرد و ساختار صنعتی برای اماکن پرتردد مانند مراکز خرید شلوغ و البته با تعداد چشمه های بالا ( ۲۰ چشمه بیشتر) پیشنهاد میشود و دلیل آن نیز تفاوت نحوه عملکرد این محصول با طیف محصولات دارای فلاش تانک است.

در فلاش تانک مخزن آب به مرور و با هر فشار آبی پر شده و در زمان نیاز تخلیه خواهد شد اما در فلاش ولو آب لازم مستقیما از طریق سیستم لوله کشی تامین میشود پس برای استفاده از فلاش ولو فشار آب یک مبحث مهم است اما در ازای تامین فشار آب لازم میتوان مدت زمان استاندارد بین دو استفاده متوالی را به مراتب کاهش داد. از سوی دیگر فلاش تانک ها (صرف نطر از عملکرد دستی یا اتوماتیک) دارای قطعاتی هستند که در طول زمان نیاز به سرویس و نگه داری دارند اما فرایند نگه داری در شیر برقی بسیار ساده تر است.

  1. اولین و پایه ای ترین مسئله برای استفاده از شیر برقی ” فشار آب ” است. فشار آب مطلوب برای استفاده بین ۳ تا ۴ اتمسفر است ( با کمتر از ۳ اتمسفر کارکرد ناقص خواهد بود.) که در صورت عدم وجود باید از بوستر پمپ استفاده گردد. البته این مقدار فشار برای ورود به شیر برقی است پس برای خط اصلی تامین آب به محاسبات کلکتوری نیاز خواهید داشت.
  2. مبحث دیگری که مطرح خواهد بود سایز بندی لوله ها است. لوله میبایست ۳/۴ یا ۱ اینچ باشد.
  3. در مسیر تامین آب ورودی به شیر برقی حتما باید سه راه صافی قرار گیرد تا از ورود انواع ذرات معلق به شیربرقی و آسیب رسیدن یا انسداد آن جلوگیری شود.
  4. با توجه به فشار آب و نحوه کارکرد شیر برقی پیش بینی جهت نصب تله هوا (Air champer) توصیه میشود تا از ایجاد ضربه قوچ جلوگیری کنیم.
  5. در آخر هم مسلما نیاز به نصب شیر قطع کن قبل از شیر برقی داریم تا در صورت بروز هرگونه مشکل بدون نیاز به قطع خط اصلی تعمیرات انجام گردد.

اگر این مطلب برایتان مفید بود پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم مطالعه فرمایید: کدام محصول برای ما بهتر است؟

اندیشه درست پایدار است

واحد فروش و خدمات پس از فروش

ممکن است این مطالب را نیز بپسندین:

با محصولات مازیکام بیشتر آشنا شوید.

با محصولات مختلف پاسخگوی نیاز های مختلفتان هستیم.

محصولات مازیکام