مدار فرمان FLX

اساساً کار مدار فرمان در فلاش تانک اتوماتیک یا چشمی دریافت اطلاعات از حسگر ها، تحلیل آنها ، نتیجه گیری بدین صورت که شخصی داخل سرویس حضور دارد یا خیر و در نهایت ارسال فرمان فرمان تخلیه آب است.

این فرایند در مدارهای  فرمان مختلف به روش های مختلفی انجام میگیرد که در این مطلب قصد داریم فرایند مدار فرمان FLX را بررسی کنیم.

از FLX در مازیکام به عنوان محصول پر قابلیت یاد میشود که برای انواع محیط ها قابل استفاده است. این مدار با قابلیت اتصال 4 حسگر، 5 حالت تخلیه آب، هوش صرفه جویی در مصرف آب و قابلیت فعال سازی سیستم شستشوی کف واقعا یک پکیج تمام و عیار برای انواع کاربری ها است.

برچسب فلاش تانک اتومات

مروری کلی بر قابلیت های مرکز فرماندهی FLX

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • فرمان به فلاشتانک با 3 ترکیب سنسور مختلف
  • قابلیت فرمان به چراغ و هواکش
  • فرمان به سیستم شستشو کف
  • مدار استفاده دوره ای
  • سیستم هشدار تاخیر

صرفه جویی در مصرف آب:

همیشه احتیاج به تخلیه تمام حجم آب فلاش تانک برای عبور دادن فضولات از شتر گلو وجود ندارد و در بیش از نیمی از اوقات با حجم آبی بسیار کمتر نیز میتوان این کار را انجام داد. در مدار FLX میزان تخلیه آب بصورت اتوماتیک تغییر میکند به این صورت که در صورت استفاده کمتر از 2.5 دقیقه میزان اولیه ( قابل تنظیم با کلید تنظیمات) و در صورت استفاده طولانی تر از 2.5 دقیقه میزان تخلیه آب برابر با میزان ثانویه (7 ثانیه) خواهد بود. برای مطالعه میزان آب قابل صرفه جویی با استفاده از فلاشتانک اتوماتیک مازیکام به صفحه “مقایسه مصرف آب” مراجعه کنید.

اتصال سنسور ها:

به طور کلی سرویس های بهداشتی 2 ساختار مختلف دارند:

A

در حالت اول فقط کاسه توالت و سیفون در فضای اتاقک سرویس قرار دارند و کاسه روشویی و باقی متعلقات سرویس بهداشتی در اتاق یا فضایی دیگر قرار دارند (روشویی و کاسه توالت در دو فضای متفاوت اند.).در این حالت که بیشتر در اماکن عمومی دیده میشود بهتر است از ترکیب سنسور و مگنت یا مگنت تنها استفاده گردد. 

B

 در حالت دوم که روشویی و کاسه توالت در یک فضای مشترک قرار گرفته اند (حالت عمومی سرویس های بهداشتی منازل) که تردد زیاد و استفاده مداوم ندارند میتوان از ترکیب سنسور+سنسور استفاده کرد.

فرمان به چراغ و هواکش:

به راحتی میتوانید با اتصال سنسور محیطی به برد FLX و با استفاده از خروجی مربوطه به چراغ یا هواکش سرویس و یا حتی هر دو آنها فرمان داده و کنترلشان کنید.

عملکرد سیستم به این صورت خواهد بود که به محض دیده شدن شخص توسط سنسور، دستگاه از طریق خروجی چراغ و هواکش فرمان صادر میکند و این فرمان تا 1.5 دقیقه بعد از خروج شخص از محدوده دید سنسور ادامه خواهد داشت.

سیستم شستشوی کف:

مدار FLX میتواند پس از هر 5 بار استفاده از سرویس مدار شستشوی کف را فعال کند و به سیستم شستشوی کف فرمان عملکرد بدهد. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه “شستشوی کف” مراجعه کنید.

“راهنمای فعال سازی این قابلیت”

مدار استفاده دوره ای:

به احتمال بسیار زیاد شما نیز تجربه کرده اید که پس از مدتی از سفر باز میگردید و بوی نامطبوعی فضای سرویس بهداشتی را پر کرده است. علت این اتفاق ناهنجار تبخیر آب درون شتر گلو و در نتیجه آن ورود گاز های بد بوی موجود در لوله های فاضلاب  به فضای سرویس است.

 مدار FLX به طور هفتگی و مشروط بر اینکه در طول این زمان از سرویس بهداشتی استفاده نشده باشد، اقدام به تخلیه آب خواهد کرد تا از ایجاد بوی نامطبوع در سرویس هایی که استفاده نمیشوند جلوگیری کند.

 

سیستم هشدار دهنده:

در صورت تاخیر بیش از حد شخص در سرویس بهداشتی (بیش از 18 دقیقه) چراغ نشانگر بیرون سرویس در حالت آلارم چشمک زن میشود(پخش بوق هشدار و چشمک زدن چراغ) تا از بروز حوادث یا استفاده های نامناسب از سرویس جلوگیری کند.

مدار فرمان FLQ
چراغ اشغال

توضیحات محل اتصالات:

  1.   کلید عملکرد دستی  (هرگاه بین دو پایه ترمینال اتصال برقرار شود فرمان تخلیه آب صادر خواهد شد.)
  2.  کلید ریست دستگاه
  3.  کلید تنظیمات (راهنما)
  4. سنسور PIR درب ورودی یا کاسه روشویی.
  5. سنسور PIR بالای کاسه توالت
  6. سنسور محیط یا سنسور فرمان چراغ و هواکش
  7.  خروجی چراغ نشانگر پشت درب
  8.  ترمینال خروجی دستگاه
  9.  ترمینال اتصال مگنت
  10.  خروجی فرمان چراغ و هواکش
  11. خروجی فرمان به سیستم شستو شوی کف
  12. ورودی برق از ترانس

از اتصال برق شهری به صورت مستقیم به دستگاه جدا خودداری کنید.

سه کلید اول از سمت چپ برای تنظیم میزان تخلیه آب در میزان اولیه کاربرد دارند به این صورت که:

  1. در صورتی که هر سه کلید روشن (بالا) باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه آبی تخلیه نخواهد کرد.
  2. در صورتی که هر سه کلید خاموش (پایین) باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 2 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  3. در صورتی که کلید اول از سمت چپ روشن روشن و کلید های دوم و سوم خاموش باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 3.5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  4. در صورتی که کلید دوم روشن و کلید های اول و سوم خاموش باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 4.5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  5. در صورتی که کلید های اول و دوم خاموش و فقط کلید سوم روشن باشد، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  6. اگر کلید شماره 4 در حالت روشن باشد، دستگاه در حالت A (سنسور+مگنت یا مگنت تنها) و اگر در حالت خاموش باشد، دستگاه در حالت B (سنسور+سنسور) قرار خواهد گرفت.
  7. اگر کلید پنجم در حالت روشن قرار بگیرد دستگاه پس از هر پنج بار استفاده سیستم شستشوی کف را فعال خواهد کرد. 

ممکن است این مطالب را نیز بپسندین:

با محصولات مازیکام بیشتر آشنا شوید.

با محصولات مختلف پاسخگوی نیاز های مختلفتان هستیم.

محصولات مازیکام