مدار فرمان FLQ

اساساً کار مدار فرمان در فلاش تانک اتوماتیک یا چشمی دریافت اطلاعات از حسگر ها، تحلیل آنها ، نتیجه گیری بدین صورت که شخصی داخل سرویس حضور دارد یا خیر و در نهایت ارسال فرمان فرمان تخلیه آب است.

این فرایند در مدارهای  فرمان مختلف به روش های مختلفی انجام میگیرد که در این مطلب قصد داریم فرایند مدار فرمان FLQ را بررسی کنیم.

مدار فرمان FLQ در واقع نسخه خلاصه شده مدار سری FLX است که برای استفاده از سنسور خاص خودش بهینه سازی شده است.

از سیستم FLQ به عنوان سیستمی با نصب آسان و تکنولوژی بسیار بالا یاد میشود چراکه با توجه به ویژگی منحصر به فرد سنسور FLQ این سیستم دیگر نیازی به نصب سنسور دوم یا مگنت لای درب نداشته و در نتیجه نیازی به سیم کشی اضافه هم ندارد.

برچسب فلاش تانک اتومات

مروری کلی بر قابلیت های مرکز فرماندهی FLQ

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • قابلیت تشخیص کاربر درون سرویس فقط با یک حسگر
  • قابلیت فرمان به چراغ، هواکش و عطرپاش
  • مدار استفاده دوره ای
  • سیستم هشدار تاخیر
  • قابلیت ریست هوشمند

صرفه جویی در مصرف آب:

همیشه احتیاج به تخلیه تمام حجم آب فلاش تانک برای عبور دادن فضولات از شتر گلو وجود ندارد و در بیش از نیمی از اوقات با حجم آبی بسیار کمتر نیز میتوان این کار را انجام داد. در مدار FLQ میزان تخلیه آب بصورت اتوماتیک تغییر میکند به این صورت که در صورت استفاده کمتر از 2.5 دقیقه میزان اولیه آب ( قابل تنظیم با کلید تنظیمات) و در صورت استفاده طولانی تر از 2.5 دقیقه میزان تخلیه آب برابر با میزان ثانویه (7 ثانیه) خواهد بود. برای مطالعه میزان آب قابل صرفه جویی با استفاده از فلاشتانک اتوماتیک مازیکام به صفحه “مقایسه مصرف آب” مراجعه کنید.ً

سنسور هوشمند FLQ

چند حسگر در یک سنسور

سنسور هوشمند FLQ میتواند به راحتی کاربر را در بازه حدودا 80cm در 80cm تشخیص دهد. از آنجا که این سنسور توانایی تشخیص فرد بدون تحرک را هم دارد، پس دیگر نیازی به نصب سنسور دوم یا مگنت لای درب برای تصدیق عملکرد سنسور نیست و این دستگاه با عملکرد ویژه خود قادر به کارکرد با حداقل میزان سیم کشی است.

فرمان به چراغ، هواکش و عطر پاش:

در مدار فرمان FLQ نیازی به اتصال سنسور اضافی برای دریافت فرمان فعال سازی چراغ و هواکش نیست. سنسور FLQ به تنهایی بار این حسگر را برایتان به دوش خواهد کشید. 

عملکرد سیستم به این صورت خواهد بود که به محض تشخیص ورود کاربر به سرویس توسط سنسور، دستگاه از طریق خروجی چراغ و هواکش فرمان صادر میکند و این فرمان تا 1.5 دقیقه بعد از خروج شخص از محدوده دید سنسور ادامه خواهد داشت.

مدار استفاده دوره ای:

به احتمال بسیار زیاد شما نیز تجربه کرده اید که پس از مدتی از سفر باز میگردید و بوی نامطبوعی فضای سرویس بهداشتی را پر کرده است. علت این اتفاق ناهنجار تبخیر آب درون شتر گلو و در نتیجه آن ورود گاز های بد بوی موجود در لوله های فاضلاب  به فضای سرویس است.

 مدار FLQ به طور هفتگی و مشروط بر اینکه در طول این زمان از سرویس بهداشتی استفاده نشده باشد، اقدام به تخلیه آب خواهد کرد تا از ایجاد بوی نامطبوع در سرویس هایی که استفاده نمیشوند جلوگیری کند.

 

سیستم هشدار دهنده:

در صورت تاخیر بیش از حد شخص در سرویس بهداشتی (بیش از 18 دقیقه) چراغ نشانگر بیرون سرویس در حالت آلارم چشمک زن میشود(پخش بوق هشدار و چشمک زدن چراغ) تا از بروز حوادث یا استفاده های نامناسب از سرویس جلوگیری کند.

کلید 5 باید خاموش باشد.

چراغ سفارشی

سیستم ریست هوشمند:


همه دستگاه های الکترونیک ممکن است تحت تاثیر امواج محیط قرار گرفته و دچار خطا و پارازیت های مختلفی شوند. مدار های سیفون و فلاش تانک های اتوماتیک نیز از این حالت مستثنا نیستند و ممکن است گاهی دچار هنگ یا خطا شوند.

اما FLQ میتواند به راحتی یک استثنا باشد. مدار FLQ این قابلیت را دارد که در هنگام نیاز به طور کاملا اتوماتیک ریست شده و از نو شروع به کار کند.

توضیحات محل اتصالات:

  1.   کلید عملکرد دستی  (هرگاه بین دو پایه ترمینال اتصال برقرار شود فرمان تخلیه آب صادر خواهد شد.)
  2.  کلید ریست دستگاه
  3.  کلید تنظیمات (راهنما)
  4. سنسور هوشمند FLQ
  5. چراغ نشانگر پشت درب
  6. ترمینال خروجی دستگاه
  7.  خروجی فرمان چراغ و هواکش
  8. ورودی برق از ترانس

از اتصال برق شهری به صورت مستقیم به دستگاه جدا خودداری کنید.

سه کلید اول از سمت چپ برای تنظیم میزان تخلیه آب در میزان اولیه کاربرد دارند به این صورت که:

  1. در صورتی که هر سه کلید روشن (بالا) باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه آبی تخلیه نخواهد کرد.
  2. در صورتی که هر سه کلید خاموش (پایین) باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 2 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  3. در صورتی که کلید اول از سمت چپ روشن روشن و کلید های دوم و سوم خاموش باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 3.5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  4. در صورتی که کلید دوم روشن و کلید های اول و سوم خاموش باشند، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 4.5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  5. در صورتی که کلید های اول و دوم خاموش و فقط کلید سوم روشن باشد، دستگاه در میزان زمان اولیه به مدت 5 ثانیه آب تخلیه خواهد کرد.
  6. اگر کلید شماره 4 در حالت روشن باشد به محض تشخیص فرد داخل سرویس توسط سنسور، چراغ نشانگر بیرون سرویس با صدای بوق این تشخیص را اعلام میکند.(مناسب برای فرایند نصب)
  7. اگر کلید پنجم در حالت روشن قرار بگیرد دستگاه در صورت نیاز به صورت خودکار ریست خواهد شد.

ممکن است این مطالب را نیز بپسندین:

با محصولات مازیکام بیشتر آشنا شوید.

با محصولات مختلف پاسخگوی نیاز های مختلفتان هستیم.

محصولات مازیکام